SENYUM.. kita ada banyak sebab untuk gembira berbanding cuma satu sebab untuk bersedih :)

Jun 18, 2011

hai hai. meh sini. saya nak cakap about..................

MENGALAH !
oyeahhh ! mengalah.
apa itu mengalah?
bagaimana mesti mengalah??

haa
mengalah adalah falsafah hidup yang baik. Semua agama mengajar untuk mengalah kann?? Tak kira la agama apa pun Tapi ada jugak laaa yang mengatakan bahawanya zaman sekarang yang serba moden nie orang tak payah nak mengalah bagai. Orang yang mengalah adalah orang yang bakal susah. ehh ! yeke?? oh no !! SAMA SEKALI TIDAK oke ![TIDAK SAMA SEKALI, punya nak cakap bukan, sampai terbalik habis ayat ! :P}

orang selalu fikir, mengalah nie kita dah mengaku kalah. Kita dah kalah. Kita dah muflis [eh, termasuk ke? ntahhh ~ -_-"] Padahal kalau kita tengok dari sudut yang lain, mengalah nie adalah berlapang dada. haaa mesti ada yang tertanya-tanya apa itu berlapang dada kan? aku ada jugak tanya kat beberapa orang maksud berlapang dada nie. yang jawab hanya dua orang jeee. yang sorang nie jawapannye merepek kerepek. erghhhh ! malas nak layan. HAHA  yang sorang lagi nie adalah orang yg aku sangat syg ! sape? haa sape?? ohhh suda semestinya my lovely sister Nur Amirah Kamarudin ! [eh, aku dah jauh terpesong lah.] ehemmm~~ nie jawapan kakak aku, berlapang dada nie adalah kita ikhlas menerima sesuatu, redha dalam kehidupan yang banyak dugaan yang Allah berikan kepada hambaNya. oke, dah faham kan maksud berlapang dada? [nampak benor nipunye kalau tak faham sedangkan aku dah potpet macam nak tercabut papan keyboard nie haaaa; :P ] Alangkah sempitnya dunia kalau dipenuhi dengan orang orang yang tak mauu nak mengalah nie. Semua nak menang saja.
kan kan kan kannnnnnnnnnnnnnnnnnnn ?



haishh ~ fikir fikir kan lah.
ini hanya pandangan yang tak seberapa dari seorang hamba yg daif ~
salah silap, harap ampun ya !  :D
~seorang hamba yang menagih keampunan dari TuhanNYa~

2 comments:

aLaNg DeLpO said...

:):):)..
mengalah bkn kalah kn?

Nurfazlina Kamarudin said...

semestinya tidak :) mengalah utk kepentingan org lain itu dinamakan pengorbanan :D